1e dag in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Lotte Scholte van Mast - WaarBenJij.nu 1e dag in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Lotte Scholte van Mast - WaarBenJij.nu

1e dag in Accra

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

28 Oktober 2012 | Ghana, Accra

Gisteravond om iets na half 9 zijn we geland op Accra Airport. Naast een beetje vertraging bij het vertrek ging de vlucht erg goed. Toen we in Accra aankwamen kon je mooi over de hele stad kijken. Zag er erg mooi uit zo grote stad helemaal verlicht met lichtjes. Op het vliegveld trof ik ook Daphne wie ook via Vrijwillig Wereldwijd in Ghana is. Na lang wachten bij de douane en het ophalen van de koffers konden we eindelijk het vliegveld uit. Bij de uitgang stonden ze ons op te wachten van het Scorpion Guesthouse en konden we vertrekken. Na een rondrit door de stad omdat ze eerst iemand moesten afzetten waren we om half 11 eindelijk in het Guesthouse.

Bij aankomst bleek dat we in het Guesthouse maar 1 kamer samen zouden hebben. Dit viel een beetje tegen maar naar verder vragen konden we toch elk een kamer krijgen. Het is een redelijke kamertje, met 2 persoonsbed, een airco, ventilator, tafel en stoeltje. Na het ophangen van de klamboe ben ik al snel gaan slapen. Met de airco was het al snel lekker koel en ik heb wel lekker geslapen. Was alleen 's ochtends al om 7uur wakker aangezien mijn horloge niet helemaal goed stond en ik dacht dat het al veel later was. Om half 9 kregen we ontbijt: gebakken ei, 3 stukjes zoet geroosterd brood, sapje en thee. Smaakte erg goed.

Via het guesthouse hebben we iemand die ons vandaag overal heen brengt en alles voor ons regelt. We zijn net naar een groot winkelcentrum geweest om geld te wisselen en een Ghanese simkaart te kopen. Straks gaan we nog naar het strand en verder zal het wel een rustig dagje worden aangezien het 30 graden is hier. Nou dat was de eerste dag.

Morgen moeten we volgens mij al redelijk vroeg op om met de bus naar Kumasi te gaan. Dat is ongeveer 4-6 uur rijden.

• 28 Oktober 2012 - 14:25

Ria:

Veel plezier daar Lotte.

• 28 Oktober 2012 - 14:50

Kim:

Klinkt goed Lot! Fijn dat de reis goed is verlopen. Veel plezier!

• 28 Oktober 2012 - 14:52

Barbara:

gelukkig een goed begin.... morgenavond weet je meer. geniet vandaag van strand en mooi weer

• 28 Oktober 2012 - 15:18

Ine :

leuk je eerste verslag. en wat een weertje.

• 28 Oktober 2012 - 19:22

Bianca Borgelink:

Een goed begin is het halve werk ;-). Geniet lekker van het warme weer! Goede busreis morgen.

Groetjes Bianca

• 29 Oktober 2012 - 09:59

Erna:

Klinkt goed, veel plezier. Leuk om je te volgen.

• 29 Oktober 2012 - 21:12

Marjo:

Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Ben heel benieuwd naar het vervolg . Groetjes Marjo

• 31 Oktober 2012 - 17:12

Mariet:

Hey Lotte!
    Zo je site dan ook gevonden, leuk om je te kunnen volgen! Terwijl wij ons voorbereiden op frisser weer, paddestoelen zoeken en t lampje van de fiets toch weer gemaakt moet worden, kun je daar nog eens een lekker kleurtje krijgen! Geniet ervan, veel plezier en succes! Goede reis naar Kumasi gehad?

• 02 November 2012 - 18:35

Mark :

Heey Lotte,

Klinkt goed allemaal! Fijn dat je al zo snel een lotgenootje hebt ontmoet. Hopelijk gaat het je met het vrijwilligerswerk ook allemaal lukken maar daar heb ik alle vertrouwen in. Succes en veel plezier!