3e week in Kumasi - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Lotte Scholte van Mast - WaarBenJij.nu 3e week in Kumasi - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Lotte Scholte van Mast - WaarBenJij.nu

3e week in Kumasi

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 November 2012 | Ghana, Kumasi

Afgelopen week weer gewerkt in het ziekenhuis en in de kliniek. Maandag waren er in het ziekenhuis twee zwangeren om te bevallen. Helaas geen bevalling kunnen doen want de ene werd keizersnede en de ander was nog niet bevallen toen ik vertrok. Heb megekeken met de keizersnede dus dit was leuk om te zien.

Dinsdag was er niemand binnen om te bevallen dus heb ik samen met een van de verpleging de controles bij de zwangeren gedaan die hier op controle komen. Dit houdt in dat ik bijna de hele dag bloeddruk gemeten heb. Nadien even naar de supermarkt en internetcafe geweest. Mam stuurde toen ik net onderweg terug was dat mijn neef een zoontje gekregen had dus toen maar snel even naar internetcafe bij mijn gastgezin in de buurt geweest om de foto te bekijken. 's Avonds niet veel meer gedaan.

Woensdag was er eerst ook niemand binnen op verloskamers dus maar weer bloeddruk gemeten. Tegen 10 uur kwam er iemand binnen op verloskamers dus vanaf toen daar bezig geweest met het luisteren naar de foetale harttonen elke 15 minuten. Ik zou de bevallling mogen doen bij deze vrouw maar tijdens het persen schoot het niet op dus heeft de arts een kunstverlossing gedaan met vacuum. De vrouw perste helemaal niet mee dus was dit wel nodig. Heb de baby verzorgd toen hij geboren was omdat ik verder niks kon doen. Tegen 2 uur vertrokken naar de meeting, maar een taxi genomen aangezien ik al laat vertrokken was door de bevalling. Echter had de taxichauffeur mij niet goed verstaan dus reed hij eerst naar het centrum dus was er tegen 3 uur pas. Bij de meeting heerlijk samen pannekoeken gegeten. Tegen 8 uur was ik weer terug op mijn kamer.

Donderdag eerst maar even de was gedaan. Oma was er niet dus moest het helaas alleen doen. Daarna in de kliniek meegekeken maar er was niet veel te doen. Er kwam wel een vrouw op controle die al 2,5 week overtijd bleek te zijn. De vroedvrouw wilde haar gaan inleiden maar de vrouw is eerst weer naar huis gegaan om met haar man te overleggen. Verder niet veel gedaan.

Vrijdag hield de verloskundige in de kliniek maar kort spreekuur aangezien ze zelf tegen 11 weg ging. Net voordat ze vertrok was het ineens heel druk en moesten 3 mensen een infuus krijgen. Daarna was er niet veel meer te doen en ben om 1 uur vertrokken richting de stad om naar Capecoast te gaan voor het weekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 20 Juli 2012
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 19265

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 21 April 2014

Vietnam

27 Oktober 2012 - 01 December 2012

Ghana

Landen bezocht: