Weekendje capecoast - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Lotte Scholte van Mast - WaarBenJij.nu Weekendje capecoast - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Lotte Scholte van Mast - WaarBenJij.nu

Weekendje capecoast

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

20 November 2012 | Ghana, Kumasi

Vrijdagmiddag zijn we om half 3 vertrokken met een trotro richting Capecoast. Vrijwilligers van de organisatie Projects Abroad hadden een trotro gehuurd naar Capecoast en wij troffen hun op het station dus konden met hun meerijden. Dit was wel gezellig. We hebben er ruim 5 uur over gedaan om in Capecoast te komen aangezien het heel druk was. Toen we bij het Oasis Beach Resort waren hebben we snel ingecheckt en zijn toen snel gaan eten. Lekker een hawaiiburger met frietjes. Daarna nog lekker even op het terras gezeten en toen gaan slapen. We slapen hier in een slaapzaal met 8 stapelbedden dus het is best rumoerig maar gelukkig had ik nog oordopjes.

Zaterdagochtend hebben eerst heerlijk ontbeten met een stokbroodje met kaas. Daarna zijn we samen met 3 vrijwilligers uit Oostenrijk een taxi genomen naar Kakum National Park. Daar heb je een touwbrug hoog tussen de bomen van 330 meter lang. Dit was erg leuk om te doen, het was alleen wel heel erg warm vandaag. We waren om 1 uur weer terug in Capecoast en hebben toen lekker gezwommen in de zee. Verder nog lekker op terras gegeten en lekker gezeten tot uur of 9. Toen gaan slapen. Het resort ligt vlak aan zee dus dit is heerlijk.

Zondagochtend zijn we naar het ontbijt naar Capecoast castle geweest. Dit is een groot fort waar eerder de slaven ondergebracht werden voordat ze op het schip naar Amerika gingen. Het was erg mooi om de hele geschiedenis erachter te horen en het fort ligt aan zee dus je kon heerlijk over de zee kijken. We hebben daarna nog even aan het strand gezeten en hebben aan het begin van de middag weer een trotro teruggenomen naar Kumasi. Om 18.00 waren we terug en we hebben toen samen nog even een pizza gegeten bij een hotel in de stad en ik ben toen weer naar mijn gastgezin gegaan. Daar dacht ik mooi op tijd te gaan slapen maar toen ik net sliep werd ik geroepen voor een bevalling. Heb deze zelf mogen doen dus dit was erg leuk.

Deze week werk ik nog in het ziekenhuis en in de kliniek en zaterdag vertrek ik naar Tamale om daarna zondag door te reizen naar Mole National Park. Dinsdag vertrek ik dan weer naar Tamale en van daar vlieg ik woensdag terug naar de hoofstad Accra en vrijdag vlieg ik alweer terug naar Nederland.

  • 20 November 2012 - 20:41

    Irma Klein Gunnewiek:

    Hoi Lotte,

    Ik leef erg mee met je belevenissen, en die bevalling wat leuk , wat is het geworden??
    En dan lees ik dat het einde van je avontuur al weer bijna ten einde is, dat is jammer dan missen we straks je leuke verhalen, je had trouwens prachtige foto,s op facebook gezet.
    groetjes Irma.

  • 23 November 2012 - 13:06

    Leni Hartemink:

    hai lotte,
    wat een belevenissen prachtig!
    je hebt mooie foto,s hoor en wat leuk dat je meerdere
    bevallingen hebt gedaan...heel bijzonder!!
    geniet nog van je laatste dagen!
    ik wens je een goede vlucht terug!...succes!
    vele groetjes van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 20 Juli 2012
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 19251

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 21 April 2014

Vietnam

27 Oktober 2012 - 01 December 2012

Ghana

Landen bezocht: