Phu Quoc en Vung Tau - Reisverslag uit Vũng Tàu, Vietnam van Lotte Scholte van Mast - WaarBenJij.nu Phu Quoc en Vung Tau - Reisverslag uit Vũng Tàu, Vietnam van Lotte Scholte van Mast - WaarBenJij.nu

Phu Quoc en Vung Tau

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

17 April 2014 | Vietnam, Vũng Tàu

Zondag was het zover. De vier weken vrijwilligerswerk in Can Tho zijn voorbij en het is tijd om mijn tas in te pakken. Mijn vlucht naar Phu Quoc is pas in de middag dus eerst maar even uitgeslapen en foto's en reisblog geplaatst. Aan het eind van de ochtend kwam Miss Hahn nog even langs. Ze kon gisteren niet bij mijn afscheidsetentje en kwam nu afscheid nemen en foto's brengen.

Ik dacht dat ik meer ruimte in mijn tas over zou hebben maar het was toch wel weer een hele klus om alles in de backpack te kunnen krijgen maar het is gelukt. Om twee was de taxi er en heb ik afscheid genomen van de andere vrijwilligers en ben ik naar het vliegveld vertrokken. Can Tho is een klein vliegveld dus het inchecken en door de douane gaan was zo gebeurd. De vlucht na Phu Quoc duurde maar 50 minuten en na een kort ritje met de taxi kwam ik aan bij het Beach Club Resort. Een heerlijk klein rustig resort meteen aan het strand. Mijn kamer lag op nog geen tien meter van de zee. Na aankomst heb ik eerst even heerlijk genoten van de mooie zonsondergang op het strand. In het restaurantje van het resort hadden ze vis barbecue. Je kon kiezen uit verschillende soorten vis zoals garnalen, inktvis en tonijn. Ik heb zelf gekozen voor tonijn en deze was een beetje scherp gekruid maar wel heerlijk.

Maandagochtend heb ik eerst ontbeten met een broodje en 2 gekookte eieren. De planning was om daarna naar het plaatsje Duong Dong te gaan maar helaas gooide een regenbui de planning in de war. Na een uur flink regenen was mijn boek zo spannend geworden dat ik maar lekker aan het strand ben gaan lezen de rest van de middag. Aangezien het relaxen wel goed beviel ben ik aan het eind van de middag lekker even in de zee gaan zwemmen en heb verder niet veel gedaan. 's Avonds lekker genoten van de zonsondergang en gegeten bij het resort.

Dinsdag was het na het ontbijt toch echt tijd om wat te ondernemen maar helaas ging het weer regenen. Na een half uurtje werd het echter al weer droog dus toen heeft een van de mensen van het resort mij met de scooter naar het dorp gebracht. Duong Dong is maar een klein plaatsje met als toeristische attracties de markt, het uitkijkpunt met pagoda, de avondmarkt en het uitzicht in de haven. De markt was leuk om te zien maar erg vies en het stonk nogal. De rauwe vlees en vis hangt er vol in de zon en er zitten overal vliegen op. Niet echt lekker dus. Na de markt ben ik door de kleine haven gelopen en heb ik op een terrasje wat gedronken. Daarna naar het uitkijkpunt gelopen. Dat is een soort vuurtoren gecombineerd met een pagoda. Je hebt er mooi uitzicht over de zee maar ook over de schepen in de haven. Daarnaast zijn er allemaal rotsen waar je op kunt klimmen maar dit heb ik maar niet gedaan omdat het er nogal gevaarlijk uitzag. Nadien heb ik lekker nog een uurtje op het strand zitten en lezen en heb ik nog even over de avondmarkt gelopen die net opgebouwd werd.

De dagen op Phu Quoc heb ik niet erg veel gedaan maar het was heerlijk om even te relaxen op een eiland na al die weken in de drukte van Can Tho. Mijn plan om woensdag meteen vroeg naar Ho Chi Minh te vliegen werd al bijna verstoord toen dinsdagavond iemand van Vietnam Airlines belde om te zeggen dat de vlucht overboekt was. Ik kon een andere vlucht pakte laat in de middag. Aangezien ik dezelfde dag nog door wilde reizen naar Vung Tau (3 uur met de bus vanaf Ho Chi Minh) zat ik hier niet op te wachten. Na beetje overdrijven en uit te leggen dat ik echt rond de middag in Vung Tau moest zijn kon ik als ik om half 8 op het vliegveld zou zijn toch mee kunnen. Blijkbaar doen ze dan gewoon wie het eerst incheckt mag mee en de laatsten hebben pech.

Woensdagochtend was het dus vroeg opstaan en om kwart over 7 zat ik al in de taxi naar het vliegveld. Bij de incheckbalie was verder nog niemand dus ik kon meteen inchecken en toen iets voor ontbijt zoeken. Helaas was er niet veel keus dus werd het maar een klef broodje met iets van ham. Om stipt 9.00 vertrokken we en om 10.00 kwamen landde we in Ho Chi Minh.

Na even zoeken en rondvragen zat ik tegen half 11 in de bus richting Vung Tau. Het eerste stuk schoot totaal niet op aangezien al het verkeer de stad uit vast zat. Onderweg kwam er een monnik naast me zitten die ook na Vung Tau moest dus daar heb ik gezellig mee gepraat. De man kon redelijk goed Engels dus dit was wel leuk en zo ging de rit een stuk sneller. In Vung Tau aangekomen werd ik na het uitstappen meteen belaagd door taxichauffeurs en mensen met brommers om je ergens heen te brengen. Voor €1,- werd ik achterop de brommer naar het hotel gebracht. Aangezien ik een zware rugzak op had en nog een andere volle tas was het niet ideaal en was ik blij om bij het hotel te zijn. Daar heb ik me even lekker opgefrist en ben daarna richting de grootste publiekstrekker van Vung Tau gelopen. Op de Small Mountain staat een 32 meter hoog beeld van Jezus. Je kunt door middel van een slingerende trap naar boven klimmen. Onderweg waren er allerlei plateaus met verschillende beelden en een mooi uitzicht. Na een ruim halfuur was ik boven. De klim was door de hitte best vermoeiend maar dit weerhield sommige mensen er niet van om als training de trap op en neer te lopen.

Eenmaal boven aangekomen heb je heel mooi uitzicht over de kust en over Vung Tau. Het beeld is hol van binnen en er is een trap omhoog zodat je vanuit de armen van het beeld het uitzicht kan bekijken maar helaas was ik te laat en ging het al dicht. Ik heb boven nog even rustig rondgekeken en ben toen weer naar beneden gelopen. 's Avonds heb ik heerlijk gegeten bij het resort en later op mijn kamer een film gekeken op HBO.
Donderdagochtend had ik bij het hotel eerst een lekker ontbijt buffet. Daarna ben ik nog een heel stuk langs de kust gelopen om foto's te maken en om 12.00 heb ik mijn tas gepakt en heb ik de bus terug naar Ho Chi Minh gepakt voor mijn laatste dagen hier in Vietnam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Vũng Tàu

Lotte

Actief sinds 20 Juli 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 19250

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 21 April 2014

Vietnam

27 Oktober 2012 - 01 December 2012

Ghana

Landen bezocht: