Weekendje weg naar Nkoranza - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Lotte Scholte van Mast - WaarBenJij.nu Weekendje weg naar Nkoranza - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van Lotte Scholte van Mast - WaarBenJij.nu

Weekendje weg naar Nkoranza

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

13 November 2012 | Ghana, Kumasi

Afgelopen weekend ben ik samen met Daphne naar Nkoranza geweest. Daar is het hand in hand guesthouse. Dit guesthouse is op het terrein van een tehuis voor gehandicapte kinderen. Aangezien deze kinderen in Ghana verstoten worden is er door een Nederlandse arts een tehuis voor hun opgezet. Om geld te verdienen runnen ze er ook een guesthouse. Ze hebben er op het terrein kleine huisjes staan met een kamer met een groot 2 persoonsbed en een douche en toilet. Met de trotro is het 3 uur reizen vooral omdat het eerst een klein uur duurde om de stad uit te komen. Vanaf het trotro station was het nog 5 minuten met de taxi om bij het guesthouse te komen. Het ligt helemaal achterop het terrein van het ziekenhuis. Nadat we onze spullen in het huisje hadden gezet hebben we daar gegeten. We kregen rijst met tomatensaus. 's Avonds zijn we redelijk op tijd gaan slapen.

Zaterdag zijn we na het ontbijt vertrokken naar het Boabeng-Fiema Monkey Sanctuary. Dit was een halfuurtje rijden met de taxi. Het Monkey Sanctuary is een beschermd bos waar 2 soorten apen leven. Deze apen zijn heilig voor de bevolking hier en het is ook verboden op deze apen te jagen en hun leefgebied wordt beschermd. Er is zelfs een kleine apen begraafplaats waar alle overleden apen begraven worden. We kregen een rondleiding door het bos en de gids vertelde in het Engels over de geschiedenis van het bos en over alle bomen en apen hier. Dit was wel interresant. We hebben ook een groep apen gezien maar deze kwamen helaas niet zo heel dichtbij. Dit was een beetje jammer. De taxichauffeur heeft ons toen afgezet bij een hotel waar we kip met frietjes gegeten hebben. Daarna zijn we terug gegaan naar het guesthouse en hebben daar de rest van de middag doorgebracht.

Zondag hadden we voor het ontbijt onze spullen al gepakt zodat we op tijd konden vertrekken naar de watervallen bij Kintampo. Het was een ruim uur rijden vanaf hier. Je hebt bij Kintampo de bekende Kintampo falls waar heel veel toeristen komen maar ietsjes verder zijn de Fuller falls waar ze zeggen dat het veel rustiger is en ook mooier. Wij zijn dus naar Fuller falls gegaan en er was niemand daar dus dit was wel lekker. We hebben bij de watervallen lekker gezwommen en toen nog even gezeten. Het is er erg mooi. Toen heeft de taxichauffeur ons afgezet in het centrum van Kintampo bij de trotro die terug naar Kumasi gaat. We moesten eerst wachten tot het busje vol zat dus dit duurde even. We waren lekker rustig helemaal achterin gaan zitten maar dit viel een beetje tegen aangezien de kattebak helemaal volgestopt werd met zakken die erg stonken. De terugrit ging gelukkig redelijk vlot en we waren met 3 uur weer terug in Kumasi. We hebben bij een hotel hier in de stad toen nog even lekker pizza gegeten en ik heb toen een taxi terug naar het gastgezin genomen.

Het was erg lekker om even een weekendje weg te zijn. Vooral om ook gewoon even weer Nederlands te kunnen praten. Volgend weekend gaan we naar Capecoast aan de zuidkust.

Kijk voor foto's even op mijn facebook: https://www.facebook.com/lotte.scholtevanmast

• 13 November 2012 - 18:11

Kim:

Hi Lot,

Klinkt gaaf. Foto's zien er ook erg mooi uit!

Grtz,
    Kim

• 13 November 2012 - 22:19

Lucy Ten Barge:

Tjonge Lotte je maakt wat mee zeg daar,wat een indrukken allemaal.
    Dat je het jammer vond dat die apen niet dichterbij kwamen,ik zou juist blij zijn.
    ik ben nogal scheiterig wat dat betreft.
    En ook leuk dat die werkwijze toch wel verschilt met hier.
    En ja ,met de hand wassen is altijd moeilijk,ga je het meer waarderen dat je hier een wasmachine hebt.
    Nog veel plezier daar en we kijken uit naar je volgende verhaal.

• 16 November 2012 - 10:04

Mariet:

Hey Lotte,
    Fijn dat je uitstapjes maakt in de weekenden! Toch leuk om dan weer naar uit te kijken! Ook opgevallen dat de aapjes daar zo oud worden;)?? Hoop dat je snel de vrijheid krijgt om de partus zelf te kunnen doen, geeft toch de meeste kick! Nog veel plezier!

• 17 November 2012 - 11:06

Mark:

Heey Lotte,

Leuk om te lezen zeg wat je allemaal meemaakt. Mooie foto's ook die je geplaatst hebt. Denk dat je camera al wel goed van pas ik gekomen nietwaar? Veel plezier nog!

Groetjes Mark.