Tamale en Mole National Park - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lotte Scholte van Mast - WaarBenJij.nu Tamale en Mole National Park - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lotte Scholte van Mast - WaarBenJij.nu

Tamale en Mole National Park

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

27 November 2012 | Ghana, Tamale

Zaterdagochtend zijn we vroeg vertrokken om de bus naar Tamale te nemen. We moesten om half 7 aanwezig zijn omdat de bus om 7 uur zou vertrekken. Echter was dit niet het geval en schijnt de bus altijd veel te laat te zijn. De bus kwam dan ook om 10uur pas een keer aanrijden en tegen half 11 konden we eindelijk vertrekken. Het is 8 uur rijden normaal maar bij de tussenstop hadden we een lekke band waardoor we pas tegen 8 uur 's avonds in Tamale aankwamen. Een erg lange reis dus... In Tamale werden we opgehaald door Bash, hij is ook van de organisatie en zit in Tamale. Hij heeft ons naar het kantoor gebracht waar we ook slapen. Daarna heeft hij een taxi voor ons geregeld naar een restaurant waar we gegeten hebben. Daar troffen we ook 3 andere meisjes die ook in Kumasi zitten met de organisatie. Zij waren net terug van Mole. Na het eten zijn we terug gegaan naar kantoor en zijn gaan slapen.

De bus naar Mole National Park gaat pas om half 1 's middags dus we hebben het rustig aan gedaan. Je moet echter wel 's ochtends al een kaartje kopen maar dit heeft Bash voor ons gedaan zodat wij uit konden slapen. Toen we wakker waren hebben we een broodje ei gehaald bij tentje vlak bij het kantoor en daarna nog lekker rustig aan gedaan. Om 12 uur zijn we vertrokken naar het restaurant en hebben daar nog even geluncht. Daarna hebben we een taxi genomen naar de bus. Gelukkig reed deze bus redelijk op tijd en vertrokken we om 1 uur richting Mole. Normaal is dit 4 uur rijden maar aangezien we zonder duidelijke reden 2 keer een lange stop van meer dan een half uur maakten waren we pas tegen 6 uur over. Toen snel ingecheckt en maar meteen eten besteld. We hebben hier een 3 persoonskamer met ventilator voor ons 2 dus veel ruimte. Eerst snel even gedouched en toen zijn we gaan eten en daarna meteen gaan slapen.

Maandag begon om 7 uur de wandelsafari dus we zijn vroeg opgestaan. Aangezien het ontbijt pas vanaf 7 uur kan moesten we dit dus maar na de 2 uur durende wandeling doen. Gisternacht om 2 uur was er vlakbij het hotel een olifant geweest en we gingen proberen die te vinden met een ranger. Helaas zonder succes, we hebben veel rondgelopen maar weinig dieren gezien. Toen we terug kwamen zijn we maar meteen gaan ontbijten. Hier moet je bij het ontbijt de lunch vast bestellen en bij de lunch het avondeten want anders moet je heel lang wachten. Moesten nu ook nog wel 30 minuten wachten op de lunch maar ja... Om half 4 ben ik nog met een groep meegefeest met de jeep safari. Dit was erg leuk, we hebben heel veel dieren gezien maar helaas geen olifanten.. 's Avonds zijn we na het eten op tijd gaan slapen aangezien morgen om 4 uur de bus naar Tamale vertrekt.

• 27 November 2012 - 12:31

Adele Ten Have:

hoi Lotte,
    Veel meegemaakt je reis zit er al bijna op terug naar het koude nederland
    en alles weer volgens geplande tijden. geniet nog maar van alles de laatste dagen.
    groetjes Adele

• 27 November 2012 - 12:58

Ria:

Leuke verhalen Lotte nog 'n paar fijne dagen en 'n goeie reis terug. gr. Ria

• 27 November 2012 - 21:32

Erna:

Dag Lotte,

Wat vliegt de tijd en wat heb je veel gezien. Ben benieuwd naar de foto's. Straks een goede reis terug en tot gauw.

Groetjes

• 30 November 2012 - 21:54

Mariet:

Hey Lotte,
    Mooie ervaringen meegemaakt om op terug te kijken, zo te lezen.
    Nog een fijne reis terug en hoor je verhalen graag. Spreken weer snel af!
    Groetjes!